W wybranych sklepach sieci marki Wólczanka ruszyła akcja „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie”, organizowana we współpracy z marką Ubrania Do Oddania. W ramach kampanii, klienci odwiedzający 6 wielkoformatowych sklepów marki w największych miastach będą mogli oddać niepotrzebną odzież do dedykowanych boksów lub zamówić bezpłatnego kuriera przez stronę internetową, aby ten odebrał ubrania ze wskazanej lokalizacji.
Odzież zgromadzona w trakcie akcji trafi do drugiego obiegu lub będzie poddana recyclingowi. Dodatkowo każdy kilogram zebranej odzieży przełoży się na finansową pomoc dla 41 000 podopiecznych Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Kampania wdrażana jest w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy VRG.
Wólczanka jest pierwszą marką w portfolio Grupy VRG, która zdecydowała się zorganizować zbiórkę odzieży we współpracy z Ubrania Do Oddania. Marka zachęca klientów do oddawania odzieży w sklepach, jak również za pośrednictwem bezpłatnego kuriera. Poprzez stronę https://www.ubraniadooddania.pl/wolczanka klienci będą mogli zamówić odbiór ubrań bezpośrednio z domu. Specjalna zbiórka z udziałem pracowników planowana jest również w centrali VRG w Krakowie.
Podwójne korzyści
Jak podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment odzieżowy, kampania ma przede wszystkim na celu budowanie proekologicznych postawy pośród konsumentów i edukację na temat zrównoważonej mody.
– Jesteśmy częścią branży, która odpowiada za ok. 10 proc. globalnego śladu węglowego. Doskonale rozumiemy, że naszą odpowiedzialnością jest minimalizowanie tego śladu w naszej działalności. Oferujemy produkty, które mają być z klientami na lata i zachęcamy ich do świadomych zakupów. Wprowadzamy też zmiany operacyjne, które minimalizują nasz negatywny wpływ na środowisko – mówi wiceprezeska VRG.
VRG wdraża aktualną Strategię Zrównoważonego Rozwoju od 2020 roku. Grupa co roku raportuje realizację swoich kluczowych celów związanych ze zrównoważonym rozwojem (skoncentrowanych na trzech kluczowych obszarach: produktu, pracowników i przestrzeni, rozumianej jako sieć salonów). Spółka została niedawno wymieniona wśród liderów GPW w Badaniu Świadomości Klimatycznej Spółek — projekcie realizowanym przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas.
Drugie życie odzieży
W ramach akcji realizowanej z Ubrania Do Oddania Wólczanka przyjmuje odzież nową i używaną dowolnych marek. Przekazane ubrania są dostarczane do Ubrania Do Oddania, gdzie poszczególne produkty są selekcjonowane i odświeżane. Większość z nich trafia do drugiego obiegu, niektóre z nich także do coraz bardziej popularnych Butików Cyrkularnych. Trafiają w ten sposób do nowych właścicieli i tym samym unikają wyrzucenia do śmieci. Ubrania nienadające się do dalszego używania są poddawane recyclingowi.
- Nie mam wątpliwości, że model cyrkularny to jeden z kluczowych trendów, który będzie kształtował przyszłość świata mody. Dynamiczny rozwój działalności Ubrania Do Oddania i sam fakt, że kolejne marki włączają się we współpracę z tą organizacją, jest tego najlepszym dowodem – mówi Marta Fryzowska.
Jak podkreśla wiceprezeska VRG, kampania Wólczanki z Ubrania Do Oddania jest swego rodzaju pilotem, a Grupa planuje rozwój inicjatyw związanych z drugim obiegiem odzieży w kolejnych latach.
Szczegółowe informacje o akcji „Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie” dostępne są na specjalnej stronie internetowej wolczanka.pl/WOLCZANKAxUDO.
Klienci mogą zapoznać się ze szczegółami akcji, skanując kod QR z nakładki informacyjnej na boksie, który przeniesie ich na stronę. Dodatkowe informacje można również znaleźć w aplikacji mobilnej marki, na oficjalnych profilach Wólczanki w social mediach oraz u sprzedawców w salonach stacjonarnych.
Akcja potrwa do 31 stycznia 2023 roku.