Tworząc swoje projekty, inspiracje często czerpiemy z podróży. Zaintrygowani japońskim wzornictwem stworzyliśmy limitowaną kolekcję, którą teraz oddajemy w ręce naszych Klientów. Klasyczne dla Japonii motywy m.in. drzewa kwitnącej wiśni, liście miłorzębu czy geometrię z tradycyjnych kimon połączyliśmy ze współczesnymi pocztówkowymi pejzażami z ośnieżoną Górą Fuji w roli głównej. Nasze koszule, uszyte z wyselekcjonowanych tkanin od najlepszych dostawców na świecie – również tych z Japonii, to kwintesencja elegancji i ponadczasowego designu.
Kraj Kwitnącej Wiśni funkcjonuje jako synonim Japonii w wielu europejskich językach. Jaka symbolika kryje się za obrazem rozkwitających kwiatów? Dla Japończyków jest to przede wszystkim reprezentacja kluczowych wartości tradycyjnej estetyki japońskiej, które można by zastąpić określeniami: przemijalność, subtelność, sugestywność, elegancja. Marka Wólczanka od lat chce podkreślać w swoich kolekcjach elegancję, dlatego szuka jej różnych form, również poza granicami Polski. Tak powstała pierwsza w historii marki, limitowana Kolekcja inspirowana Japonią.
Do kolekcji przemyciliśmy klasyczne dla Japonii motywy m.in.:
•Miłorząb – synonim elegancji i witalności, nadziei i braterstwa. Ma reprezentować optymistyczne spojrzenie w przyszłość, a jednocześnie jest mocno powiązanyz ideą długowieczności.
•Kwiat kwitnącej wiśni - ze swoim krótkim okresem kwitnienia i subtelnymi kolorem oraz zapachem idealnie oddaje nastroje japońskiej poezji, w tym obecne w niej motywy przemijania i śmierci. W ogólnej świadomości Japończyków funkcjonuje jako znak nowego początku. Okres kwitnienia wiśni w centralnej Japonii (Tokio – kwiecień) pokrywa się z początkiem nowego roku szkolnego oraz fiskalnego.
•Żuraw – symbol długowieczności, wiedzy, mądrości i doświadczeń. Według japońskich legend żuraw jest ptakiem, który żyje 1000 lat. Często w trakcie przygotowań do japońskiego wesela goście oraz rodzina składają 1000 żurawi origami, by zapewnić młodej parze szczęście i dobrobyt.
•Góra Fuji - najsłynniejsze turystyczne miejsce Japonii, zarówno dla japońskich obywateli jak i turystów. Co roku na górę wspina się ponad 200 tysięcy osób. Góra stanowi miejsce kultu shintoistycznego od VII wieku.
Zdjęcia promujące kolekcję zostały wykonane w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, a za tło posłużyła wystawa „Tokio. Smok i Smok”, którą można oglądać jeszcze do 31 grudnia 2019 roku.
Koszule z kolekcji są dostępne w sklepie online oraz wybranych butikach stacjonarnych marki. Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę wolczanka.pl
Dodatkowych informacji udziela:
Martyna Foremna-Pitala
Marketing & PR Manager
martyna.foremna@vrg.pl