Vistula i Prosto połączyły siły, by stworzyć kolekcję kapsułową na sezon wiosna/lato 2019. Dwie, legendarne polskie marki, o zupełnie odmiennym DNA, wprowadziły na rynek linię ubrań, która odzwierciedla charakterystyczny styl każdej z nich. Efektem kolaboracji jest kolekcja łącząca klasyczny świat męskiej mody i nowoczesnego ducha streetwearu.
Marka Vistula, nawiązująca w kolekcjach do klasycznego krawiectwa oraz Prosto, wpisujące się w nurt mody streetwear’owej, to duet, jakiego na rynku polskim jeszcze nie było. Obie marki mają silnie ugruntowaną pozycję i są ikonami w swojej kategorii. Vistula, z wieloletnią tradycją i serią licznych kolekcji ambasadorskich, to dla wielu synonim elegancji i dobrego stylu. Prosto, założone przez rapera Wojciecha "Sokoła" Sosnowskiego cenione jest wśród fanów sportowego, miejskiego luzu. Zarówno styl, jak i cała ideologia marki, związana jest z kulturą hip-hopu.
Kolekcja VISTULA oraz PROSTO powstała na styku dwóch różnych estetyk i dwóch różnych tradycji. To jest jej największym atutem. Zastanowiliśmy się nad tym, co nas łączy i co nas różni, w rezultacie czego powstał mix rzeczy, które nie kojarzą się raczej ze stylem Vistuli i są też odmienne od tego, co robiło Prosto. Wzięliśmy na warsztat rzeczy, które dla każdej z marek są kluczowe. Dla nas to garnitur, który pojawi się w kompletnie nowej sylwetce, przełamany elementami charakterystycznymi dla Prosto, nie tylko z wyglądu, ale też w charakterze. Z naszej strony jest ukłon w stronę streetwear’u, który jest dla nas czymś nowym, a dla Prosto to wejście na terytorium, które jest czymś całkiem odmiennym stylistycznie. – podkreśla Wojtek Bednarz, projektant marki Vistula.
Współpraca jest starciem klasycznej elegancji z nowoczesną modą streetwear’ową. W kolekcji zauważalny jest oryginalny, minimalistyczny design wpisany w DNA Prosto oraz charakterystyczna dla Vistuli klasyczna elegancja.
Vistula od kilkudziesięciu lat ma zaszczyt ubierać kolejne pokolenia Polaków, a Prosto od dwudziestu lat robi to samo, tylko w innym stylu. Obydwie marki są kojarzone z ubraniami dla mężczyzn i obydwie mogą w pewnym sensie poszczyć się statusem ikon w swojej kategorii – zaznacza Dyrektor Marketingu Patrycja Hatalska.
W skład kolekcji wchodzą ubraniach, dodatki, akcesoriach i sportowe buty. Charakterystycznymi kolorami w linii są: odcienie zieleni, granat, błękit i biel. Fani luźnego, miejskiego stylu będą mogli wybierać spośród bluz, longsleevów, polówek, t-shirtów, szortów oraz spodni sygnowanych logo VISTULA oraz PROSTO/PROSTO oraz VISTULA. Obok jednobarwnych propozycji, pojawiły się również charakterystyczne modele w kolorowe pasy.
W kolekcji znajdują się trzy sety garniturowe o całkiem nowym kroju. Lekko oversizowe, o szerszych spodniach różnią się od klasycznych modeli Vistuli. Pierwszy to dwurzędowy garnitur wykonany z dzianiny w szarą kratę, drugi, jednorzędowy, zaprojektowany został z materiału przypominającego jeans. W kolekcji znajduje się również zestaw składający się ze sportowych spodni i marynarki. Ponadto, w skład kolekcji wchodzi również dwustronny płaszcz oraz kilka wzorów kurtek.
Linię ubrań uzupełniają różnorodne akcesoria. W części formalnej poszetki i krawaty, a w mniej oficjalnej odsłonie sportowe czapki, paski, breloki, plecaki, portfel, nerka oraz buty. Dodatkowym elementem kolekcji jest męska bielizna.
Od 6 maja 2019 r. kolekcja będzie dostępna w sklepie internetowym vistula.pl oraz prosto.pl., a także w wybranych salonach stacjonarnych Vistula na terenie całej Polski.
#vistulaorazprosto
#prostoorazvistula
@vistulathemensworld
@prosto