Kraków, 25 listopada 2021. W ramach kampanii Black Friday wszystkie marki VRG uruchamiają na najbliższy weekend dla klientów oferty specjalne. W przeciwieństwie do 2020 roku tym razem akcja promocyjna może odbywać się zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. W ubiegłym roku w ostatni weekend listopada marki VRG biły w e-commerce rekordy obrotów i liczby zarejestrowanych transakcji.
Black Friday czy też szerzej Black Week, czyli sprzedażowe kampanie promocyjne organizowane w ostatni weekend listopada, to już tradycyjnie sygnał, że na dobre zaczyna się sezon świątecznych zakupów. Jak pokazują dane z raportu Black Friday Global statystyczny Polak kupuje w okresie Black Week 4 rzeczy. Najpopularniejsze kategorie to ubrania, buty i kosmetyki.
– W ubiegłym roku w weekend Black Friday nasze marki odzieżowe, Vistula, Bytom i Wólczanka, notowały rekordową sprzedaż - 2, a czasem i 3 krotnie wyższą, niż w standardowy piątek listopada. Działo się to w warunkach lockdownu sieci stacjonarnej – od 7 listopada sklepy były zamknięte. W tym roku liczymy na dobre obroty w obu kanałach, online i offline – mówi Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.
Promocję 40 proc. na wybrane produkty uruchamia Vistula. Analogiczną przecenę przygotowała też Wólczanka. Obie marki mają w ofercie kolekcje świąteczne oraz sylwestrowe, w tym coraz bardziej rozbudowaną ofertę damską. Dodatkowo w Wólczance obowiązuje obecnie możliwość zwrotu i wymiany produktów nawet do 100 dni. W Bytomiu zniżki wyniosą od 40 do nawet 70 proc. na całą kolekcję jesień/zima 2021/2022. Z kolei Deni Cler proponuje klientom rabat progresywny: 20 proc. przy zakupie 1 szt. oraz 30 proc. przy zakupie 2 szt. i więcej.
W.KRUK da kupującym 15 proc. rabatu na biżuterię z białymi lub czarnymi kamieniami oraz na białe i czarne akcesoria (przy zakupach za minimum 99 zł). Promocja potrwa do końca listopada. Dodatkowo, w sklepie online marki jubilerskiej pojawiły się świąteczne wyprzedaże na szeroką gamę biżuterii złotej i srebrnej (w tym asortyment z kolekcji ambasadorskiej Magdy Mołek) oraz rozszerzoną kolekcję zegarków luksusowych.
– Nasze sklepy internetowe są dobrze przygotowane. Rok temu sprostaliśmy oczekiwaniom klientów i obsłużyliśmy sprawnie rekordowy ruch w tym kanale. Wiemy, że od strony logistycznej jesteśmy w stanie bez problemu przyjmować skoki ruchu na poziomie kilkuset procent – mówi Aneta Kazanowska, dyrektor sklepów internetowych VRG.
Na koniec bieżącego roku VRG celuje w ok. 20 proc. udział online w sprzedaży. Udany Black Friday może mieć znaczenie dla osiągnięcia tego wyniku. Na koniec października udział e-commerce w całości sprzedaży odzieżowo – jubilerskiej grupy wyniósł 19,6 proc.
Jednak na Black Friday inwestycje w ruch i obroty online się nie skończą. VRG kończy prace nad uruchomieniem wirtualnych przymierzalni w e-sklepach marek odzieżowych. Mają one za zadanie ułatwić dobór rozmiaru.
- Wirtualna przymierzalnia pozwoli na zestawienie klientom wybranych ubrań z sylwetką. Pokaże, jak będą prezentować się w danym asortymencie – bez konieczności wychodzenia z domu. Dla klienta to rozwiązanie oznacza łatwiejszy wybór i większą trafność zakupów. Dla nas – mniej zwrotów do obsłużenia – podkreśla Aneta Kazanowska.
***
VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG S.A.) oraz najstarszej marki jubilerskiej w Polsce W.KRUK (W.KRUK S.A.). Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Makarewicz
Biuro prasowe VRG S.A.
biuroprasowe@vrg.pl
Hill+Knowlton Strategies
+48 601 245 198