Aktualności

Jesień-zima w VRG: jeszcze więcej smart casual w kolekcjach marek odzieżowych i nowa ambasador W.KRUK

Kraków, 20 września 2021 r. W bieżącym sezonie marki VRG stawiają na eklektyzm: wykorzystują motywy nowoczesne i retro, łączą elegancję z casual. W  ofercie VISTULA nowością będzie pełna kolekcja skierowana do kobiet: VISTULA WOMAN. BYTOM,  wierny tradycyjnemu krawiectwu prezentuje kolekcję inspirowaną wzornictwem z lat 60. Wólczanka zaoferuje pełną, miejską kolekcję jesień-zima dla kobiet i mężczyzn oraz dwie kapsuły: świąteczną i karnawałową. Z kolei Deni Cler przedstawiła linię jubileuszową z okazji 50-lecia marki. W.KRUK wchodzi w sezon z kolekcją ambasadorską: inspirowana motywem drogi MEA, stworzoną z jedną z najbardziej cenionych i utalentowanych dziennikarek w Polsce, Magdą Mołek.

 

Od kilku lat Grupa VRG konsekwentnie rozwija segment fashion w kierunku casual. Wspólnym trendem na nadchodzący sezon jest we wszystkich kolekcjach łączenie mody formalnej z miejskim stylem. Marki proponują zestawienie eleganckich krojów ze swobodnymi i streatwearowymi elementami garderoby.

Marka VISTULA zaczerpnęła inspirację na nowy sezon ze skandynawskiej filozofii życia oraz z surowego krajobrazu Północnej Europy. Nazw głównej kolekcji to NORRSKEN, co w języku szwedzkim oznacza zorzę polarną. Po raz pierwszy VISTULA prezentuje także pełną kolekcję dla kobiet: VISTULA WOMAN. W kolejnych miesiącach marka pokaże przemodelowany format salonu, z nową wizualizacją.

BYTOM, inspirując się latami 60., łączy vintage ze współczesnym krawiectwem. Wólczanka stawia na styl casual i proponuje wygodne, miejskie ubrania. Z okazji 50-lecia założenia oraz 30-lecia obecności na polskim rynku Deni Cler Milano prezentuje jubileuszową kolekcję „La vita è bella”, opowiadającą o miłości do życia. W połowie września W.KRUK przedstawił autorską kolekcję biżuterii, stworzoną we współpracy ze znana dziennikarką telewizyjna i youtuberką Magdą Mołek.

– Nasze marki odzieżowe wchodzą w sezon jesień-zima z nowymi kolekcjami, które skomponowaliśmy w odpowiedzi na najnowsze trendy. Cały czas rozwijamy się w kierunku casual, nie zapominając o modzie formalnej. W sklepach Vistuli i Wólczanki nasi klienci wyposażą się w total look. W.KRUK startuje z kolei z siódmą edycją kolekcji ambasadorskiej – podkreśla Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

W nadchodzącym sezonie VISTULA stawia na minimalizm, proste kroje, różnorodne faktury oraz struktury. Jesień-zima 2021 to także rozbudowana propozycja spodni formalnych i chinosów. W stałej ofercie można znaleźć szeroki wybór garniturów, marynarek, koszul, swetrów oraz golfów. Główna jesienno-zimowa kolekcja NORRSKEN inspirowana jest Skandynawią – jej dziką i piękną naturą, wyjątkowymi zjawiskami atmosferycznymi, a także stylem życia opartym na harmonii i spokoju. Aby w pełni poczuć skandynawski klimat VISTULA wybrała się w podróż do krainy harmonii, prostoty i umiaru, do szwedzkiego miasteczka Abisko. Miejsce to znane jest jako najlepszy punkt obserwacyjny zorzy polarnej. Tam została zrealizowana sesja wizerunkowa kolekcji NORRSKEN.

Proste formy, naturalne materiały, subtelna gama kolorystyczna nawiązują do przyrody terenów podbiegunowych. W sklepach VISTULA znajdziemy grube, wełniane swetry i golfy, wygodne bluzy, flanelowe koszule w kratę, kurtki przejściowe, puchowe oraz ze skóry. Kolekcja bogata jest także w produkty klasyczne: marynarki z najwyższej jakości włoskiej wełny, wełniane garnitury i płaszcze, bawełniane koszule i formalne spodnie. Tutaj prym wiodą minimalistyczne wzory, stonowane barwy oraz klasyczna krata. Dominują barwy ziemi: ponadczasowe granaty, odcienie bordo, zieleni oraz szarości.

Marka przygotowała również ofertę skierowaną do młodszej grupy odbiorców, VISTULA RED. W sklepach znajdziemy też elementy kolekcji kapsułowych: DAVID  BOWIE  BY VISTULA (inspirowanej stylem i twórczością artysty) i VISTULA RETRO MOVE (czyli odzież dla aktywnych inspirowana stylem retro). Na tych modelach ubrań widoczne jest odświeżone logo marki z lat 90.

Nowością w salonach i sklepie online jest pełna kolekcja VISTULA WOMAN – w ramach której dostępne będą produkty w stylu casual, jak i te bardziej formalne. Kurtki i płaszcze, sukienki, spódnice, klasyczne marynarki i spodnie, a także jeansy czy t-shirty – to tylko niektóre propozycje z bogatej oferty damskiej.

Jesień-zima 2021/2022 w BYTOM to kontynuacja eklektycznego stylu: zestawienie stylistyki vintage ze współczesnym krawiectwem. Główna linia RETRO FUTURE została zainspirowana polskim wzornictwem przemysłowym z lat 60. Kampania najnowszej kolekcji powstała w Karpaczu i wykorzystuje analogowe zdjęcie autorstwa Stanisława Bonieckiego oraz film operatora Marcina Morawieckiego.

Przy tworzeniu kolekcji wykorzystano wysokiej jakości tkaniny renomowanych włoskich producentów. Na szczególną uwagę zasługuje m.in. garnitur uszyty z mieszanki wełny z bawełną, która do złudzenia przypomina jeans. BYTOM proponuje także ubrania wykonane z elastycznej dzianiny. Marka zwraca tym samym uwagę na potrzeby klientów, którzy od marynarek oczekują wygody, miękkości i odpowiedniego dopasowania do sylwetki. Zestawia desenie tkanin, charakterystyczne dla minionych dekad, z  nowoczesnym krojem.

Obok standardowych formalnych garniturów można odnaleźć m.in. modele w wyraźną i przyciągającą uwagę kratę, inspirowaną latami 60. Nowy sezon w BYTOM to także koszule i bluzy o różnorodnych wzorach, kolorach i fakturach. Na szczególną uwagę zasługują golfy wykonane ze szlachetnej przędzy z kaszmirem, a także te z charakterystycznym wzorem pepity. Dodatkowo, na święta, pojawi się oferta swetrów inspirowanych tradycyjnym, skandynawskim wzornictwem.

BYTOM od lat wspiera polską kulturę i sztukę, tworząc ubrania inspirowane twórczością znanych polskich artystów. W tym sezonie BYTOM proponuje kapsułę BYTOM x BEKSIŃSKI, która nawiązuje do oniryczno-surrealistycznych prac jednego z najoryginalniejszych polskich malarzy XX wieku – Zdzisława Beksińskiego. Reprodukcje obrazów zostały przełożone bezpośrednio na t-shirty, bluzy i kurtki w formie dużego, jednolitego nadruku, lub pociętych, przeskalowanych elementów dzieł. Kolorystyka odnosi się bezpośrednio do palety barw używanej przez Beksińskiego i nawiązuje do czerni, granatu oraz odcieni karmelu. W ofercie dostępne są także albumy poświęcone twórczości Zdzisława Beksińskiego. Kolekcja powstała we współpracy z Muzeum Historycznym w Sanoku.

Na sezon jesień-zima 2021/2022 Wólczanka przygotowała ubrania i akcesoria w nowoczesnym, swobodnym stylu. Jesienne wzory opierają się na intensywnych kolorach – niebieskim, zielonym, czerwonym i pomarańczowym. Nie zabrakło również naturalnych odcieni: khaki, beżu i brązu. Marka oferuje sztruksowe spodnie, kurtki i marynarki. Nowością będą wygodne polarowe bluzy, kurtki oraz ocieplane kamizelki.

Propozycja Wólczanki na zimę to ciepłe swetry o splocie warkocza, golfy, flanelowe koszule z tkanin melanżowych, kurtki, czapki i szaliki. W tym sezonie Wólczanka zaoferuje też ciepłe okrycia – eleganckie damskie płaszcze z mieszanką wełny oraz kurtki ocieplane naturalnym puchem. Bazę kolorystyczną stanowią naturalne, zimne szarości i granat. Kapsułę świąteczną zbudują swetry w charakterystyczne motywy: choinki, renifery, góry i śnieg. Karnawałowy zestaw stworzą z kolei błyszczące srebrem i złotem koszule, spódnice i sukienki.

Nawiązując do korzeni, marka stworzyła też kolekcję semi-formalną w klasycznej, minimalistycznej stylistyce, będącą odpowiedzią na współczesny biurowy dress code. W części męskiej znaleźć można ciepłe okrycia w formie marynarki z flanelowej tkaniny. Uzupełnieniem linii na jesień-zima 2021/2022 są torebki, paski, chusty oraz akcesoria zimowe, czapki i grube szale.

Pragnąc iść z duchem czasu Deni Cler nieustannie obserwuje zmieniający się świat i dostosowuje się do potrzeb kobiet. Łączenie ponadczasowej elegancji z casualowym stylem, naturalnością oraz wygodą, stało się znakiem rozpoznawczym marki.   W tym roku Deni Cler świętuje 50-lecie założenia oraz 30-lecie obecności na polskim rynku. Z tej okazji powstała jubileuszowa kolekcja „La vita è bella”, czyli „Życie jest piękne”, opowiadająca o miłości do życia. To odpowiedź marki na trudny czas pandemii. Celem projektantów było stworzenie ubrań nie tylko eleganckich, ale także wygodnych.

Najnowsza kolekcja Deni Cler składa się z sześciu kapsuł. Pierwsza z nich, „Let’s party”, zaprojektowana jest z myślą o wczesnojesiennych imprezach i spotkaniach w gronie znajomych. W ubraniach w stylu casual przeważa sztruks i jeans. Bazę kolorystyczną stanowią odcienie świeżej zieleni, granatu i modnych pastelowych błękitów. “Back to office”, to odzież biznesowa z subtelnymi elementami casualowymi. Miękkie tkaniny tworzą efekt miejskiego stylu z dużym naciskiem na wygodę. Trzecia propozycja, „Black label”, została opracowana z wykorzystaniem czarno-białej palety. Z kolei „Happy shopping” to połączenie ponadczasowego karmelu czy rudości z czernią, oraz zabawa strukturami i formą. „Give me a hug”, mówi o potrzebie bliskości w czasach pandemii. Dominują w niej miękkie szarości i ciepłe odcienie. Marka oferuje również miękkie kaszmirowe czapki, szale i rękawiczki oraz torby. Kapsuła „I can and I will”, podkreśla siłę kobiet. Jej widocznym elementem jest naturalna skóra.

W.KRUK prezentuje ja jesień kolekcję ambasadorską stworzoną we współpracy z Magdą Mołek. Wykonane ze srebra złocone wzory biżuterii to jubilerski zapis życiowej trajektorii. Najnowszy projekt W.KRUK obejmuje zarówno nowoczesną biżuterię, jak również akcesoria (torebki i chusty).

Inspirowana motywem drogi biżuteria MEA wykonana została ze srebra i pokryta 14-karatowym złotem. Podstawą kolekcji są wzory w rozmiarach XXL. Na każdym modelu widnieje nieregularny motyw drogi, zapisany przez mistrzów jubilerskich z Manufaktury W.KRUK.

W kolekcji MEA i po raz pierwszy we współpracy z ambasadorką, projektanci W.KRUK stworzyli również akcesoria, które wzorami i kolorystyką nawiązują do symboliki drogi. Zaprojektowano 6 wzorów barwnych jedwabnych chust, ale również skórzane torby, etui i portfele inspirowane stylem Magdy Mołek.

***

VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG S.A.) oraz najstarszej marki jubilerskiej w Polsce W.KRUK (W.KRUK S.A.). Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.

Media
Kontakt

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe VRG S.A.

biuroprasowe@vrg.pl

+48 516 559 141